Terkini

Saturday 5 October 2013

MINYAK JERSLIN POWER OIL



MENGAPA PERLU MEMILIH MINYAK JERSLIN POWER OIL ...
 Minyak Jeslin Power Oil memang mendapat tempat dihati pengguna yang mementingkan kecantikan dan kesihatan.  

Bahan-bahan yang dapat dalam Jeslin Power Oil adalahseperti Minyak Zaitun, Minyak Bijan, Minyak Bunga Matahari, Habbatus Sauda’, Herba Tongkat Ali dan Haruman Aromaterapi dan teknik penghasilannya dibuat secara tradisional membuatkan ianya begitu istimewa dan berkesan cepat hanya dengan sapu di tempat-tempat yang bermasalah atau titik-titik saraf. Kuasa teknologi nano asli yang terdapat pada Minyak Bijan dan Minyak Zaitun berupaya meresap sepantas 10 saat ke dalam saraf dan dapat membantu membekalkan oksigen tambahan ke dalam darah.

KHASIAT YANG TERDAPAT PADA BAHAN-BAHAN MINYAK JERLIN POWER OIL:

Minyak Zaitun
Minyak zaitun yang dihasilkan dari pohon zaitun merupakan produk asli hasiltani di benua Asia Kecil dan taburannya bermula dari Iran, Syria dan palestin sehingga keseluruhan Mediterranean semenjak 6,000 tahun yang lalu.


Pohon zaitun yang berkat ada disebut dalam Al-Quran, dalam surah An-Nur. Semenjak 1400 tahun yang lalu, Nabi Muhammad SAW telah menasihatkan umat Islam agar menggunakan minyak zaitun untuk kesihatan dan penjagaan badan, di mana Baginda SAW sendiri menggunakannya sebagai minyak rambut.


Antara kandungan minyak zaitun adalah fenol, sterol, pigmendan squelen yang memainkan peranan penting dalam kesihatan manusia.
 Minyak Bunga Matahari
Kaya dengan Omega 6, Omega 9 dan Vitamin E.
 Minyak Bijan
Kaya dengan protein, Vitamin A dan E
 Habbatus Sauda’
Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Hadithnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain: “Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim).Nabi Muhammad s.a.w bersabda : ” Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda. Sesungguhnya padanya terdapat ubat bagi segala penyakit, kecuali mati ” ( Hadis riwayat Bukhari ).Antara bahan-bahan kandungan Habbatus Sauda ialah Fixed Oil (saturated dan unsaturated), Minyak-minyak Asas (sterol, thymohydroquinone, carvone, limonine, cymene), Alkaloids, Saponin dan Asid Amino. Dalam kitab Al Tibb An-Nabawi (Pengobatan Cara Nabi) yang ditulis Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah, Habbatus Sauda’ dikenal juga sebagai Al Habbah Al Barokah. Dalam kitab tersebut disebutkan bahwa Habbatus Sauda’ dapat mengubati 50 macam penyakit tanpa efek.
 Tongkat Ali
Bertindak sebagai anti-oksida
 Haruman Aromaterapi
Menghilangkan stress dan migraine

Gabungan daripada bahan-bahan yang sudah terbukti khasiatnya dan ia juga berupaya menmbekalkan oksigen dan membantu melancarkan perjalanan darah dan sistem imun, seterusnya menguatkan semangat dan keyakinan diri, seterusnya dapat melawan apa jua rintangan, cabaran dan dugaan.

***IKUTI KELEBIHANYA NANTI*** 

No comments:

Post a Comment