Terkini

Thursday 10 October 2013

KEPENTINGAN KOLAGEN UNTUK KECANTIKAN

  Kepentingan supplement kolagen?




Membantu melawan penuaan. 

Simptom usia meningkat boleh dikurangkan dengan pengambilan kolagen;-

Kulit: 
Pengambilan supplement kolagen bukan sahaja menjadikan kulit lembut, memudarkan garis-garis halus, melindungi kulit dari luar malah supplement kolagen membantu mengurangkan selulit, memperbaiki kualiti tidur. 

Rambut: 
Jika badan kekurangan kolagen, kita boleh notis rambut akan menjadi kering dan rapuh (mudah gugur, bercabang). Supplement kolagen akan menjadikan rambut lembut dan bersinar, lebih kuat. 

Gigi/Gusi: 
Supplement kolagen membantu menguatkan gigi dan mengelakkan masalah gusi kerana kurangnya kolagen

Sendi: 
Masalah sakit sendi sangat sinonim bila usia makin meningkat, jadi pengambilan kolagen dapat membantu menggantikan kolagen yang dah hilang, maka kuranglah rasa sakit di bahagian sendi.

Meningkatkan tenaga

Pengambilan supplement sebelum kita buat apa2 aktiviti (best to consume pagi) dapat berikan tenaga kerana supplement kolagen yang diambil lebih berkesan (memberikan tenaga) dari mengambil minuman energy. 

Mengelakkan kegemukan

Pengambilan supplement kolagen akan membantu menyimpan lean muscle volume untuk mengelakkan badan kita menyimpan lemak. Dalam jangka masa tertentu, pengguna boleh tengok yang berat badan tidak akan meningkat, seterusnya menangkis spekulasi bahawa kolagen ni akan buat kite kegemukan.

No comments:

Post a Comment