Terkini

Thursday 17 October 2013

KHASIAT MADU PAK NIK DORSATA

Ramai yang menggunakan madu sebagai perubatan alternatif untuk mengubati sesuatu penyakit kerana janji Allah ''Bahawa Setiap Penyakit Ada Ubatnya Kecuali Mati"

Madu Pak Nik (Apis Dorsata)
'' Dari perut lebah itu ke luar minuman yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat ubat yang menyembuhkan bagi manusia.” ( Surah : An Nahl : 69 )
TAHUKAH ANDA KHASIAT SEBENAR YANG TERDAPAT PADA MADU ???

Secara umumnya MADU sebagai vitamin paling lengkap dan terbaik untuk keseimbangan pemakanan ( bahan galian ) secara tabii untuk tubuh manusia.
Amalan meminum Madu Lebah dan produk barangan dari Tanah Arab seperti Cuka Kurma, Apple, Pati Delima, Minyak Zaitun, Habbatus Sauda dll dapat mencegah dan menyembuh penyakit-penyakit kronik seperti Kencing Manis, Jantung, Asma/Lelah bahkan banyak lagi khasiatnya. ( 1@2 x Sehari )
Menambah dan meningkatkan daya antibodi badan manusia, sekiranya demam, selsema, H1N1, batuk kahak, hidung berair @ tersumbat, resdung dan asma/lelah bahkan sebagai pencegah. ( Limau nipis/sejurai + 1 sudu besar MADU diminum sedikit - sedikit tampa dibilas air. ( 3 X sehari ). Celup madu di hujung jari manis,masukkan ke DALAM HIDUNG.Ulangi kerap kali dengan selawat dan doa. Kaedah ini boleh dijadikan amalan harian untuk kesihatan Otak, Psikologi dan Pernafasan, Paru-paru dan Jantung.
   
Merawat dan mencegah penyakit kanser. Kajian USM terkini 2010 telah membuktikan Madu Tualang dan Madu Gelam dapat mengurangkan risiko penyakit kanser seperti Kanser Payu Dara kerana kuantiti Hidrogen Peroksid dan 5 jenis bahan lain dalam madu bertindak sebagai antibakteria @ anti-kanser yang unggul membunuh sel kanser secara APUPTOSIS. Amalan Harian. (Amalkan 3 x sehari)
Penawar penyakit Kencing Manis (Diabetes), USM - peningkatan Paras Glukos dalam darah penyebab Diabetes yang merangsang kepada kekurangan antioksidan dalam tubuh. Madu Lebah Tualang dan Gelam terlalu kaya dengan Zat Antioksidan dapat mencegah dan menyembuh Diabetes. Buktinya adalah testimoni daripada beberapa pengamal madu Pak Nik ini. ( Amalkan 3 x Sehari )

Mujarab/sangat baik untuk melecur terkena air panas, minyak panas dan api. Juga baik untuk bibir mulut kering, lidah melecur (kopi panas), kulit kering dan semua rawatan dengan cara sapuan serta menghilangkan bengkak dan benjol dengan cepat.

Mencuci saluran darah, paru-paru, jantung, kahak dikerongkong dan buah pinggang kerana kandungan antibiotik dan anti Toksid wujud dalam Madu Lebah. Berita baik untuk perokok, Madu + Jus Halia dan bawang Putih. Amalkan cara ini, tubuh sentiasa segar dan sihat. ( Amalan Harian )
Dapat menghilangkan bisa sengatan (kesakitan) dengan kadar segera seperti terkena sengat ikan atau haiwan lain (minum segera madu 3 sudu besar dan sapukan keseluruhan bahagian sakit/sengal secepat mungkin) sesuai untuk nelayan dan kaki pancing.

Menambah kecerdasan mental @ aktiviti harian kanak - kanak . menghilangkan rasa malas, lembap, tidak aktif, kurang selera makan dan lain-lain. ( Jadikan madu amalan harian )
Foto 
Amat baik untuk orang tua yang berumur kerana madu mengandungi lebih kandungan bahan Lysine ( penyelera makan ) dan lebih bahan/Zat Antibiotik. Memberi kesegaran, selera makan, tambahan tenaga/keupayaan dan keseimbangan pemakanan secara total. ( 2 x Sehari )
Menerangi,mencuci dan mengubati mata yang sakit @ kabur. ( 1 titik, 2 hari sekali, pedih tetapi berkesan )
Tenaga sokongan cepat sembuh selepas rawatan pembedahan atau sakit-sakit bahagian dalam tubuh kerana madu bertindak sebagai pengaktifan sel darah putih dan tisu yang rosak.
Penawar penyakit buasir ( Pokok Lidah Buaya, ambil lendirnya + madu, sapu dibahagian lubang dubur. Amalkan Berterusan.
Madu lebah mujarab untuk meningkatkan berahi (ketahanan) ketika melakukan hubungan seksual.( Ambil madu 2 sudu besar 1 jam sebelum bersama isteri) InsyaAllah bahagia.
Madu + air halia suam sesuai untuk penyakit sendi, urat, uluran. medu Buang angin, Sembelit, memanaskan badan yang sejuk dan kesihatan Zakar ( kelebihan ). Jadikan amalan harian.
Pati @ kelodak madu tualang @ gelam pada bahagian permukaan sangat mujarab untuk semua jenis penyakit kulit, kemalangan, luka besar, terkana pisau dll. Cara sapuan dgn memasukkan pati tersebut seperti gam pada kulit.

    Foto


No comments:

Post a Comment