Terkini

Sunday 29 September 2013

KESIHATAN BUAH PINGGANG / PROSTAT DAN PELAWAS PEMBUANGAN AIR

 

 

 

 

Ubat Lawas Kencing - Melancarkan Pembuangan Air Kencing, Rawat Batu Karang & Kencing Kotor, Kesihatan Buah Pinggang, Pundi Kencing & Prostat.



KHASIAT:

  • Digunakan secara tradisional untuk melawas & melancarkan pembuangan air kecil.
  • Merawat penyakit batu karang & mengatasi masalah kencing kotor.
  • Menyokong kesihatan buah pinggang, pundi kencing & prostat.
Kapsul Ubat Lawas Kencing terdiri dari ekstrak herba-herba terpilih seperti:

Biji Labu: 

Pati biji labu mengandungi phytosterols, curcubitin dan selenium. Pati ini menghalang penukaran testosteron menjadi dihidrotestosteron (5-alpha-reductase). Kajian klinikal telah membuktikan pengurangan yang luar biasa terhadap kekerapan membuang air kecil di waktu siang dan malam, kadar aliran air kencing meningkat dan sisa air kencing yang tinggal juga berkurangan.
 
Misai Kucing:  

Bersifat diuretik (pelincir) kerana terdiri daripada sebatian kimia orthosifonin dan garam kalium. Ia adalah bahan utama yang membantu melarutkan asid urik, fostat dan oksalat dalam buah pinggang. Jika tidak dilarutkan, 3 komponen ini menyebabkan pembentukan batu karang.
Herba Misai Kucing amat terkenal dalam merawat masalah batu karang, membersihkan saluran kencing dan mengurangkan sakit sewaktu hendak membuang air kecil.

Barli: 

Amat baik untuk melawaskan air kecil, merawat kencing kotor & mencuci buah pinggang.

Lain-lain Herba: Herba-herba lain ditambah dalam kuantiti tertentu sebagai pelengkap bagi merawat buah pinggang/prostat dan pelawas kencing.

No comments:

Post a Comment