Terkini

Monday 23 September 2013

BARLEYGREEN SEBAGAI ANTI KANSER


KEISTIMEWAAN BARLEYGREEN

BARLEYGREEN-Mengandungi enzim seperti 2''-O-GIV,SOD, dan P4D1 yang menukarkan bahan berkarsinogenik menjadi tidak merbahaya. Vitamin A,C dan E dapat membantut pembentukan sel kanser.

BETA BEET-Kajian menjunjukan salah satu kesan anti-tumor bit dijelaskan oleh kandungan zat besi yang tinggi untuk menjana semula sel darah merah yang membekalkan sel-sel kanser dengan lebih banyak oksigen.

Kandungan oksigen yang lebih tinggi meningkatkan pernafasan selular -yang membantu untuk membunuh sel-sel kanser. Betacyanins yang memberi warna unggu kemerahan kepada bit adalah bahan penting dalam mencegah daripada berlakunya kanser.

BETA CARROT-Lobak merah menjadi salah satu makanan untuk melawan kanser kerana mengandungi sekumpulan pigmen yang dipanggil Karetenoid(Beta-carotene) yang memberi warna jingga kepada lobak merah.  Phytonutrient yang terdapat dalam lobak merah juga berkuasa menentang kanser.

INFO:

  • Seorang wanita di Malaysia mempunyai 1 per 19 kemungkinan mengidap kanser payudara dalam hayat mereka.
  • Lebih daripada separuh wanita yang di Diagnosis dengan kanser berumur kurang daripada 50 tahun.

  • Walaupun cukup jarang bagi lelaki mengidap penyakit kanser payudara (sebanyak 30,000 wanita dan 200 lelaki menghidap lanserr payudara di United Kingdom setiap tahun)


''Anda mengidap Kanser. Anda akan Mati...!!!!! kata doktor

''Tetapi mereka salah '' Kata Lorraine Day M.D apabila didiangnosis mengidap kanser payu dara.  Walaupun beliau pernah menjalani pembedahan tumor tetapi 'tumor ini kembali semula dan membesar denagn pantas secara agresif.  Sehingga kini, Dr. Day menolak terapi yang boleh membawa kesan sampingan.  Sebaliknya beliau memilih kaedah semulajadi yang mudah dan murah, untuk membolehkan sistem imun kita pulih dengan sendiri.










No comments:

Post a Comment