Terkini

Thursday 26 September 2013

CANTIK DENGAN PHYTO FIBER


PHHP Phyto Fiber


Apa Itu  PHYTO FIBER
 
Phyto Fiber terdiri daripada serat tumbuhan yang membantu dalam pergerakan peristalsis usus serta meningkatkan sistem penghadaman. 
 
Apa Itu Serat dalam PHYTO FIBER
 
Serat adalah salah satu unsur tumbuhan yang tidak diserap oleh badan manusia secara langsung, tetapi ia memang penting untuk kesihatan badan dan kecantikan. Makanan harian yang mengandungi serat termasuk biji-bijian ,bijiran, gandum, sayur-sayuran, buah-buahan serta Psyllium Husk dan lain-lain lagi. 

Apa pentingnya Serat

  • Pengambilan serat yang mencukupi membantu memelihara kesihatan sistem pencernaan dan usus  badan. Selain itu, serat juga dapat meningkatkan pergerakan peristalsis gastro usus dan mengelakkan masalah sembelit. Tambahan pula, ia memberi rasa kekenyangan lalu mengurangkan kauntiti makanan dan membantu mengawal berat badan.

  • Serat berupaya memanjangkan proses penghadaman makanan di dalam usus kecil dan memberi rasa kekenyangan. Dengan ini, seseorang akan mengurangkan pengambilan makanan. Selain daripada itu,tabiat makan yang seimbang serta senaman yang sederhana juga membantu dalam pengawalan berat badan.Jadi anda kelihatan cantik.

No comments:

Post a Comment